سازمان سالم

دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۴ -- ۱۲:۰۲

 

از نشریه سپهر مازندران که توسط روابط عمومی استان  منتشر می شود مطلبی از مدیریت محترم بانک استان دیدم که در ادامه مطلب متن کامل انرا مشاهده خواهید کرد .امیدوارم با نظر دوستان در روابط عمومی و اداره آموزش استان مازندران مطالبی از نشریه سپهرمازندران در وبلاگ داشته باشیم.

بسمه تعالي

« نمايي از سازمان سالم »

1- سازمان سالم ، نظام واره است . كار سازمان عبارت است از دريافت نيازها و مواد اوليه و تبديل آن به كالا و خدمات گروههاي ذينفع در سازمان عبارتند از مالكان و كاركنان ، تأمين كنندگان ، مشتريان واسطه ، مصرف كنندگان نهايي كالا و خدمات ، رسانه ها و جوامع محل فعاليت سازمان .

2- سازمان سالم داراي اندام هاي نيرومند حسي است كه وظيفه آنها دريافت اطلاعات زنده از كليه اجزاء نظام و تعامل با آنها است .

3- در تشخيص هدف ، توانا است . مديريت آن در جهت رسيدن به چشم انداز آينده سازمان فعاليت مي كند

 

 

۴- بر پايه اصل « اولويت محتوا بر شكل » فعاليت مي كند . ساختار و سازو كار سازمان متأثر از هدف ها و وظائف آن است . از اين رو از ساختارهاي چند بعدي استفاده مي كند يعني : ساختار رسمي هرمي شكل ، تيم ها و ساختارهاي افقي ، ساختار پروژه اي و ساختارهاي موقت ( مثلاً ساختار لازم براي انجام يك تغيير عمده )

5- مديريت آن از نوع دسته جمعي ( تيم ) است . تيم مديريت در رأس سازمان قرار دارد . تيم ها ، مديريت بخش ها ، تخصص ها و پروژه ها را بر عهده دارند . در سازمان سالم شوراهاي ارتباطي ( براي ايجاد ارتباط بين تخصص هاي مختلف ) فعال هستند . تيم هاي پيشرفت حرفه اي اين سازمان ها ، در برگيرنده هر دو طرف يعني متخصصان و كاربران خدمات است .

6- ارائه خدمات به مشتريان ، بيروني و چه مشتريان داخلي سازمان را كاري در خور احترام مي داند.

7- مديريت آن « اطلاعات مدار » است . اطلاعات انبوه ظرف چند ثانيه دريافت و پردازش مي شود . دسترسي به اطلاعات در همه لايه ها و سطوح سازمان و در تخصص ها و مناطق مختلف ، براي افراد ميسر است .

8- تصميم گيري توسط كساني را كه به مشتري نزديك تر هستند توصيه و تشويق مي كند ، زيرا اطلاعات آنها بيش از ديگران است .

9- در سرتاسر مجموعه ، ارتباطات به نسبت آزاد و روان است .

10- نظام پاداش دهي طوري طراحي شده كه پاداش متناسب با كار باشد و سبب رشد و ارتقاء افراد گردد . ارزيابي مديران و تيم ها براساس عملكرد و تحقق هدف هاي سازمان صورت مي گيرد .

11- اصل يادگيري در سازمان حاكم است ، تعيين هدف هاي آموزشي ، بخشي از فرآيند تمامي تصميم گيري هاست .

12- آشكارا از نوآوري و آفرينندگي پشتيباني مي كند و در برابر روش ها و افكار مختلف و متفاوت ، بردبار و متحمل است .

13- سياست هاي آن ، حاكي از حساسيت در برابر بروز تنش بين نيازهاي كاري و خانوادگي است . بسته به شرايط از كار در خانه حمايت مي شود . مراقبت از اعضاي كهنسال خانواده و كودكان را بخشي از مسئوليت سازمان مي داند .

14- در امور اجتماعي ديدگاهي روشن دارد ، شهروندي جامعه ، پاسداري از محيط زيست و طرفداري و حمايت از هنرها جزو سياست هاي سازمان تلقي مي شوند ، نه فعاليت هاي پراكنده و جدا از هم .

15- به كار آيي در كار ، كيفيت و هوشياري در امور ايمني كار ، اهميت مي دهد و همواره درصدد بهتر كردن كارها و ايجاد آينده اي درخشان است .

                                                                                                                 

                                                                                           نوشته : عليرضاهاديان همداني

مهدی صمدی

کارمند بانک صادرات و دانشجوی دکتری مدیریت مالی هستم . علاقه مند به مباحث بانکی ، بازارهای مالی ، بورس و سهام و مدیریت منابع انسانی و ...

More Posts

هیچ دیدگاهی تا اکنون ثبت نشده است.