تبلیغات قرعه کشی بانکها …

سه شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۸ -- ۲۳:۵۸

این روزها بیشتر از هر زمانی دیگر از بانک صادرات خواهیم شنید و شاهد خبرهایی از بانک صادرات در خبرگزاریها و مطبوعات خواهیم بود . با توجه این که اغلب خبرها با محوریت حکایت خصوصی شدن این بانک منتشر می شود . امروز خبری را در یکی از سایتها خوندم که نکته ای جالب به نظرم رسید .

مدیریت عامل بانک صادرات در مصاحبه ای بیان داشتند که : “ آينده بانكداري بايد به سمت خريدهاي اينترنتي برود، گفت: اين يك راه اجتناب ناپذير براي بانك‌هاست و بانك ها بايد بستر كار را براي تسهيل خريدهاي اينترنتي فراهم كند كه بانك صادرات نيز در اين زمينه گام هاي اساسي را برداشته است.”

امیدوارم با توجه به سابقه عملکرد بعضی از بانکها و خصوصا بانکهای خصوصی ، این فرایند در سیستم بانک صادرات به فوریت و جدیت مورد توجه عزیزان قرار بگیره و شاهد  سهمی بیشتر از خرید و فروشهای اینترنتی در جامعه مجازی ایران از سوی بانک صادرات باشیم .

اما چیزی که بیشتز توجه من جلب کرد این جمله جناب برهانی بود ” از طرف بانك صادرات تبليغي براي اعطاي جوايز رنگارنگ صورت نگرفته است.  وي افزود: از نظر من بايد انگيزه هايي در نظر گرفته شود تا افراد به كار خير تشويق بشوند و افرادي كه در كار خير فعاليت مي كنند، بايد تشويق شوند

خبری که در صورت درک صحیح من از این مطلب و همچنین پایبندی به این گفته ، می تواند نقطه شروعی باشد برای حذف قرعه کشی حسابهای قرض الحسنه بانکها با این روش فعلی ..

گاها برای من تبلیغات بانکها برای جلب مشارکت مردم برای سپرده گذاری در حسابهای پس انداز ، چنان آزار دهنده می شود که …

بارها در این وبلاگ و در جمع دوستان به این نکته اشاره داشته ام ، که این قبیل تبلیغات شایسته مشتریان و حتی شبکه بانکی ما نیست . متاسفانه همیشه می توان مواردی را در این گونه تبلیغات مشاهده کرد که از نظر من به صورت آشکار به بعضی هنجارهای اجتماعی و اعتقادی جامعه توهین می شود . تا انجا که در بعضی از تبلیغات اخیر بانکها …
امیدوارم که در اینده نه چندان دور حداقل شاهد این باشیم که از این پتانسیل در جهت گسترش بانکداری الکترونیک بهره بگیریم و صادقانه در جذب سپرده های حسابهای قرض الحسنه عمل نمائیم ..

مهدی صمدی

کارمند بانک صادرات و دانشجوی دکتری مدیریت مالی هستم . علاقه مند به مباحث بانکی ، بازارهای مالی ، بورس و سهام و مدیریت منابع انسانی و ...

More Posts

  1. محمد عباسی
    پنج شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۸۸ -- ۲۳:۴۶

    سلام دوست عزیز .خسته نباشید.چند تا سوال داشتم که اگه زحمتی نبود حتما جواب بدید:

    1.آیا توی قرعه کشی ها ممکنه با حداقل موجودی از جوایزه ویژه بهره برد؟مثلا کسی که 10000 تومان توی حساب داره احتمالش هست که برنده جایزه 25000000 تومانی بشه؟اگه جواب مثبته موردی رو توی بانک خودتون یا از آشناهاتون سراغ دارید؟
    2. زمان قرعه کشیه 88 بانک شما کیه؟
    3. بیشترین موجودی حساب قرض الحسنه ای که سراغ دارید چقدر بوده؟منظورم اینه که ممکنه کسی مثلا 100000000 تومان پولو توی حساب قرض الحسنه بذاره؟
    4.نحوه قرعه کشی به چه صورتیه؟بر اساس شماره حساب یا اسم یا…اگه این قسمتو به صورت کامل توضیح بدید ممنون می شم…

    اگه زحمتی نیست زیر همین کامنت جواب بدید.

    ممنون و با آرزوی موفقیت برای شما و همکارانتون



    سلام
    در پاسخ به اینکه ایا امکان قرار گرفتن کسانی با موجودی اندک در گروه کسانی که جوایز ویژه با انها تعلق می گیرد ، باید عرض کنم که ممکن است و همه چیز به اقبال شما بستگی داره ..
    سه چهار سال قبل یک مشتری در شعبه ما با موجودی کمتر از سه هزار تومان برنده شد . البته با توجه با داشتن شرایطی که بانک تعیین کرده به ایشون جایزه ماشین سواری اهدا شد .
    تا اونجا که می دونم بر اساس میزان موجودی و تعداد روزهایی که در حساب پس انداز شما اندوخته اید ، یک تعداد عدد به صورت سریالی به نام شما در نظر گرفته می شود و بر اساس عدد منتخب که در ابتدای قرعه کشی معین می شود ، سایر سریالها انتخاب می شود و در نهایت مشخص می شود که این سریال متعلق به کدام حساب بوده است …
    امیدوارم که در زندگی شخصی تون همیشه برنده باشید …

  2. افتابگردان
    جمعه ۲۸ فروردین ۱۳۸۸ -- ۱۹:۴۰

  3. شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۸ -- ۰۰:۰۱

    منم

  4. محمد عباسی
    شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۸ -- ۰۰:۰۱

    ممنون از جوابتون.مگه حداقل موجودی 10000 تومان نیست پس چه جور اون مشتری با کمتر از 3000 تومان برنده ماشین شد؟!
    در ضمن متوجه این قسمت هم نشدم:البته با توجه با داشتن شرایطی که بانک تعیین کرده به ایشون جایزه ماشین سواری اهدا شد .

    منظورتون “”با توجه با داشتن شرایطی که بانک تعیین کرده”” چه شرایطیه؟

    باز هم ممنونم


    سلام
    اگر در مدت بین دو دوره قرعه کشی مانده حساب شما برای سه ماه متوالی دارای حداقل مانده باشد ، جایزه به شما تعلق می گیرد ..
    شاد باشید

  5. محمد عباسی
    شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۸ -- ۰۰:۲۸

    یه سوال دیگه هم داشتم.همنوجور که می دونیم جوایز ویژه رو سهمیه بندی کردن.مثلا از 2555 خودرو بانک صادرات 95 تا سهم هر مزگان شده .حالا سوال من این است فردی که به صورت همزمان در دو شعبه یکی در هر مزگان دیگری در اهواز حساب باز کرده احتمال برنده شدنش بیشتر است؟یعنی هم شانس این را دارد که یکی از 94 خودروی هرمزگان را برنده شود و هم یکی از 100 خودروی اهواز را؟


    تا انجا که من اطلاع دارم در صورت اینکه در هر دو حساب برنده باشید ، تنها یک جایزه و ان هم جایزه ارزشمند تر به شما اهدا خواهد شد ..
    شاد باشید

  6. محمد عباسی
    شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۸ -- ۲۱:۱۰

    ممنون از جواب دقیق و کارشناسانه شما.باز هم برای شما و همه همکاراتون آرزوی موفقیت دارم

  7. نظر به استقبال بی نظیر فعالان و علاقه مندان عرصه بانکداری و کسب و کار الکترونیکی از دو دوره پیشین کنفرانس بانکداری الکترونیکی, سومین دوره کنفرانس جهانی بانکداری الکترونیک با رویکردی تازه و نگاهی نو به کارکردها و راهبردهای توسعه بانکداری الکترونیکی در فرآیند ها و جریان های کسب و کار در سطوح مختلفی همچونB2C , C2C و B2B در روزهای 20و 21 مرداد ماه سال 1388 مقارن با 11 و 12 اوت سال 2009 برگزار خواهد شد.

    علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://ebanking-conf.com مراجعه فرمایند یا با شماره های 88844973 و 88844974 تماس حاصل فرمایند.

  8. همکار صادراتی
    یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۸ -- ۲۰:۱۸

    من دانشجو ی ترم آخر کارشناسی ارشد هستم و دنبال یه موضوع برا پایان نامه و همینطور میخوام این موضوع راجع به بانک باشه.
    تو صادرات چظور میتونم این موضوع ها رو پیدا کنم که بانک خودش حمایت کنه ؟؟؟؟؟
    اگه کمک کنین خیلی ممنون میشم.

  9. يك دوست..
    دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۸ -- ۰۹:۱۳

    سلام.درباره ريزش نيروها كه اين روزها خيلي شايعش پخش شده خبري نقلي چيزي نداريد؟ نمي خوام بهش دامن بزنم ولي گفته مي شود كه زير 10 ساله ها رو مي خوان بازخريد كنن. اون از افزايش امكانات رفاهي و اينم از باز خريد . اگر راست باشه كه

  10. ایرانی
    چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ -- ۱۲:۰۰

    سلام متاسفانه این بانک در سالنامه 88 به اهل تسنن اهانت کرده و موجب رنجیده خاطر این قشر شده است واین کار خیلی به ظرر این بانک است