عملیات بانکی مشتریان در شعبه به 20درصد کاهش مییابد
حال حاضر 80درصد عملیات بانکی مشتری در شعب انجام میشود، در راستای برنامهریزیهای انجام شده این میزان تا پایان سال 88 به 20درصد کاهش خواهد یافت.
به گزارش خبرگزاري مهر، دبیر کارگروه خدمات بانکداری نوین در یک نشست مطبوعاتی با اشاره به اهداف الکترونیکی کردن خدمات بانکی در کشور، افزود: به منظور الکترونیکی کردن خدمات بانکی در مرداد ماه سالجاری سه هدف عمده یعنی تضمین دسترس پذیری کافی برای مردم به خدمات بانکی، بهبود کیفیت خدمات بانکی و جبران خسارتهای مالی برای سیستم بانکی ترسیم و برای هر یک برنامهریزیهایی صورت گرفت. فاطمی با اشاره به ترسیم یک مدل توسعهای در این جهت برای سیستم بانکی، تصریح کرد: با توجه به ناقص بودن چرخه تبدیل پول فیزیکی به پول الکترونیکی در کشور یک برنامهریزی سه ساله برای کشور در این جهت تهیه شد. وی اضافه کرد: براساس ارزیابی روند الکترونیکی شدن خدمات بانکی در 4 کشور در حال توسعه هم سطح ایران، یک برنامهریزی برای سیستم بانکی طراحی شد تا طی سه سال بستر توسعه پول الکترونیکی همسان و همسو با این کشورها در ایران رشد یابد.
به گفته دبیر کارگروه خدمات بانکداری نوین تضمین اجرای این برنامه توسط مجمعی است که برای تمام بانکها تشکیل شده و با پیگیریهای سازمان حسابرسی و وزارت امور اقتصادی و دارایی اجرایی خواهد شد.
وی اهداف رشد خدمات بانکی طی سه سال آینده تا پایان سال 88 را در بخش کارتهای الکترونیکی 51درصد، خودپردازهای بانکی 59درصد و در بخش پایانههای فروش را 61درصد ذکر کرد. فاطمی یکی دیگر از اهداف خدمات بانکداری الکترونیکی در کشور که تا پایان سال 88 عملیاتی خواهد شد را مجهز شدن تمام نقاط کشور به خدمات بانکداری الکترونیک و دستگاههای خودپرداز دانست.وی مهمترین عامل یا ابزارتوسعه پول الکترونیکی را کارت اعتباری عنوان کرد و افزود: با کارت اعتباری امکان دریافت پول نقد نیست و باید به سمت کارتهای اعتباری پیش برویم.
دبیر کارگروه خدمات بانکداری نوین یکی از خلاءهای کشور در بخش بانکی را کارت کیف پول عنوان کرد و گفت: اگر امروز 80درصد عملیات بانکی در شعبه انجام میشود طی سه سال آینده این روند باید بالعکس شده و تنها 20درصد عملیات بانکی مشتری از طریق مراجعه به بانک انجام شود و بقیه به صورت اینترنتی و تلفنی باشد. وی ادامه داد: همچنین تا پایان سال 88 باید حدود 75درصد عملیات دریافت و پرداخت که درحال حاضر در شعبات انجام میشود به 50درصد کاهش یابد
بسم الله الرحمن الرحیم
یا مقلب القلوب و الابصار
یا مدبرالیل و النهار
یا محول الحول و الاحوال
حول حالنا الی احسن الحال
“رستاخیزطبیعت ودگردیسی روزگار برشما دوست عزیز خجسته باد”
*****
واژه ای پرطمطراق با نام نوروز
وقایع مجلل وملون ماه اختتام سال و چكیده حوادث حادث شده این موسم سال که در بطن یا كناره زندگی ایرانیان درجریان است،مبین وگواه واقعیتی ملموس درزندگی جامعه ایران است وآن تقریب بودن عیدنوروز-ازنیکوترین وزیباترین اتفاق زندگی ایرانی ها-است.اگرچه به اذعان واذهان صاحبان تفکر نوروز پردردسربوده ولی ازسویی هم مطبوع ترین وبه انشایی مقبول ترین دردسر زندگی ایرانی است. اتفاقاتی كه رشته گسترده ای از اقتصاد، رسوم، فرهنگ و حتی سیاست را در یك محور گره می زند:نوروز از نوع تكامل یافته ترین جشن های ایرانی است
فره ترین موسم سال که آبشخور معظم ترین همگرایی ایرانیان دراقصی نقاط گیتی می باشد برهمه شما دوستان مبارک باد
امید که سال مشحون از کامرانی وکامیابی داشته باشید
باتقدیم بی شائبه ترین تبرکات
محمدجوادغریبی
http://www.dashtiiq.blogfa.com/