حرکت به سوی بانکداری نوین ؟

دوشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۴ -- ۰۰:۵۳

 بانکهای خصوصی در ایران باشعار سود دهی بیشتر به سپرده گذاران وارائه آسانتر تسهیلات  و حتی تبلیغ بیشتر خدمات نوین بانکی ، نظیر خدمات اینترنتی ، کارتهای خرید و…  موجبات سرازیر شدن منابع بانکهای دولتی  به سوی خود می شوند .

بانکهای دولتی وخود ما در فضای کنونی چگونه در مقابل انها حفظ موقعیت خواهیم کرد .

بانکهایی که با تعداد شعبات کمتر وشاید سرانه بیشتر منابع به سرعت در جذب مشتریان بزرگ مالی کشوراز بانکهای دولتی  سبقت  می گیرند .

این در حالی است که ما در شبکه بانکی خود شاهد صفهای طولانی برای دریافت قبوض آب وبرق و…  پرداخت حقوق هستیم .تاجایی که بانکهای ما گاهی برای غالب مشتریان نقش یک حسابدارو صندوق پول را انجام می دهند

 

آیا صرف ارائه بیشتر  این قبیل  خدمات وجذب مشتریان بیشتر موجب جذب منابع بیشتر خواهد شد؟

آیا افزایش منابع موجب سوددهی بیشتر هم خواهد شد ؟

خدماتی که موجب تراکم کاری در شبکه ودر نتیجه نیاز به شعب و در ادامه آن نیروی انسانی بیشتر خواهد شد.

این هم بدلیل کمبود نیروی انسانی در بانکها موجبات افزایش ترافیک کاری و گله مندی همکاران و درنهایت کاهش کیفی خدمات ارائه شده وکاهش حتمی بهره وری می شود.

حال چه باید کرد ؟کدام گزینه کم هزینه تر و پر منفعت تر واقتصادی تر می باشد ؟

1- افزایش نیروی انسانی

2- افزایش شعب

3- انتقال حسابهی سود دار به قرض الحسنه و دادن جوایزمیلیاردی

۴- افزایش خدمات بانکداری نوین

( که حداقل به واسطه آن دیگر به کارمندهای پرحرفی مثل تحویلدارنیازی نخواهد بود)   

آیا زمان آن نرسیده است که بسوی جذب منابع کم هزینه ترو کسب  درامد وسود بیشتر  با شیوه های

 نوین بانکی روی بیاوریم

جایگاه بانک صادرات ایران به عنوان یکی  بزرگترین و مدرنترین وبرترین بانکهای منطقه و دنیا خالی مانده است .

این فرصت را ازدست ندهیم

 

 

 

مهدی صمدی

کارمند بانک صادرات و دانشجوی دکتری مدیریت مالی هستم . علاقه مند به مباحث بانکی ، بازارهای مالی ، بورس و سهام و مدیریت منابع انسانی و ...

More Posts

هیچ دیدگاهی تا اکنون ثبت نشده است.