استرس و فشار کاری !

چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۱ -- ۱۵:۳۴

این روزها با وجود فارغ شدن از امتحانات بیشتر از ماه های قبل خسته هستم .

هر چه بیشتر تلاش می کنم که از شرایط فعلی خلاص بشم اما انگار بیشتر در این ورطه غرق می شم .

وقتی می بینم بر خلاف انتظارات، اکثرا به دنبال این هستیم که تنها کار را به گونه ای انجام بدهیم که زیانی متوجه ما نشود و ….

کارمند  به گونه ای کار می کند که تنها در پایان وقت اداری اختلاف حساب  نداشته باشد و اهمیت نمی دهد که عملکرد او موجب ناراحتی و نارضایتی مشتریان می شود . ….

برخی از بزرگان هم هیچ اهمیتی به وضع بانک نمی دهند و هیچ فشاری را از جهت بهبود اوضاع بر گردن نمی گیرند .

مشتریان هم دیگر مشتریان سابق نیستند ، هر چند باز هم از انها بیشتر از این نمی توان انتظار داشت ، چون گله از خودمان خیلی بیشتر از انهاست .

همیشه فکر می کردم که اگر  کسی برای انجام کارهای بانک حرص و جوش بخورد و نگران وضع موجود باشد و تلاشی مضاعف برای بهبود کارها داشته باشد ، کارمند متعهدی است و یک کارمند نمونه است .

اما این روزها اغلب به نظر می اید که حضور و وجود چنین کارکنانی کمتر و کم رنگتر شده  است و گویی بانک هم اهمیت چندانی به این موضوع …

این روزها انگار که هر کس در ارتباط با بزرگان و مشتریان از سلاح چاپلوسی و پاچه خواری و وعده و وعید دادن ها بی حساب بهره می برد و به تظاهر و تزویر می پردازد  ، بیشتر مورد اقبال قرار می گیرد و دوست داشتنی تر خواهد بود و بر عکس ….

این امر را نشانه خوبی برای یک سازمان و یک جامعه نیست و مسیر تحول و ترقی در این شرایط به درستی طی نمی شود و به سرانجام هم نخواهد رسید .

به امید روزهایی بهتر ….

مهدی صمدی

کارمند بانک صادرات و دانشجوی دکتری مدیریت مالی هستم . علاقه مند به مباحث بانکی ، بازارهای مالی ، بورس و سهام و مدیریت منابع انسانی و ...

More Posts

  1. amir
    چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ -- ۱۹:۵۷

    سلام . وبلاگ خوبی دارید و نوشتن نشانه زنده بودن روحیه تحول در شماست . حیف که اکثریت برای شما و امثال شما دغدغه افرین و بعضا مشکل ساز خواهند بود . امیدوارم مدیران توان ریسک و دفاع از کارکنان تحول گرا را داشته باشند .