کاهش استرس کارکنان
ده راه كه مديريت بوسيله آن ميتواند استرس كار كنان را در حين كار كاهش دهد
۱– صحبت آزاد كاركنان به طور آزاد با يكديگر: در يك سازمان كه كاركنان ميتوانند با يكديگر آزادانه صحبت كنند بهرهوري و حل مسئله معمولاً بهتر ميشود.
۲- كاهش تعارضات شخصي در كار: براي حداقل كردن تعارض در كار، كارفرمايان سه مرحله را ميتوانند طي كنند: الف) آموزش مديران و كاركنان براي حل تعارضات بوسيله ارتباطات، مذاكره و احترام. ب) رفتار كردن با كاركنان به طور منصفانه. ج) تعريف روشن وظايف شغلي.
۳- دادن قدرت كنترل كافي به كاركنان در مورد چگونگي انجام كار آنها: كاركنان وقتي كه روي كار خود كنترل داشته و در روش انجام كار توسط آنها انعطاف پذيري وجود داشته باشد بهرهوري آنها بالاتر رفته و بهتر با استرس مواجه ميشوند.
۴- اطمينان از اينكه بودجه پرسنلي كافي ميباشد: باركاري زيادتر بيماريها، ترك خدمت و تصادفات را افزايش داده و بهرهوري را كاهش ميدهد. بنابراين اگر كاركنان كافي در اختيار نداشته باشيم صحبت از يك پروژه جديد ارزش ندارد.
۵- درباره كاركنان به راحتي صحبت كنيد: مديريت بايد كاركنان را از اخبار بد به خوبي اخبار خوب آگاه كند. دادن فرصت به كاركنان براي بيان نگرانيهايشان نيز مهم است.
۶- حمايت از تلاشهاي كاركنان: كاركنان بهتر ميتوانند خود را با بار كاري هماهنگ كنند اگر مديريت انرژيدهنده، فهيم و تشويق كننده باشد. گوش كردن به كاركنان و هدايت نظرات آنها ميتواند كمك كننده باشد.
۷- تأمين مرخصي شخصي رقابتي و مزاياي كاركنان: كاركناني كه وقت كافي براي استراحت و بازيابي خود بعد از كارهاي سنگين را دارند، بيماريهاي مرتبط با استرس كمتري دارند.
۸- تعيين سطوح جاري مزاياي كاركنان: وقتي مزاياي در نظر گرفته شده براي كاركنان كاهش پيدا كند سطوح استرس آنها افزايش پيدا ميكند. كارفرمايان بايد به دقت فعاليتهايي را كه موجب ذخيره مزايا براي كاركنان ميشود بسنجند در غير اين صورت و با كاهش مزاياي كاركنان، آنها داراي اتلاف انرژي ميشوند.
۹- كاهش مقدار خطوط قرمز (قوانين محدود كننده) براي كاركنان: كارفرمايان ميتوانند اتلاف انرژي را بوسيله عدم انجام كارهاي غير ضروري و رويههاي زائد، كاهش دهند
۱۰- كاهش مقدار خطوط قرمز (قوانين محدود كننده) براي كاركنان: كارفرمايان ميتوانند اتلاف انرژي را بوسيله عدم انجام كارهاي غير ضروري و رويههاي زائد، كاهش دهند.
تشويق و پاداش براي دستاوردها و همكاري آنها: بيتوجهي به دستاوردهاي كاركنان ميتواند روحيه آنها را پايين آورده و كاركنان با استعداد و با تجربه را خشمگين كند
راهکار مدیریت
سلام
سایت خوبی دارید که من نیز در سایت خودم به شما در لینک دوستان ارجاع دادم.
شما هم اگر مایل هستید آدرس زیر را در لینک دوستانتان ثبت کنید.
موفق باشید
http://mashayekh.persianblog.com/