بانکداری الکترونیک در بانک صادرات ایران

دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۸۵ -- ۲۰:۰۹

گزارش روابط عمومي بانک صادرات ايران اين بانک در راستاي تحقق اهداف و برنامه توسعه اقتصادي دولت محترم جمهوري اسلامي و بمنظور همسويي با بانکداري بين‌المللي و ارايه خدمات مطلوب بانکي با برخورداري از گسترده‌ترين شبکه بانکي (3300 شعبه در سراسر کشور) در جهت گسترش و توسعه بانکداري الکترونيک و خدمت‌رساني به آحاد جامعه و تکريم ارباب رجوع، در دو زمينه محصولات جديد بانکداري الکترونيک (Products) و همچنين مسيرهاي ارايه خدمات (delivery channel)  گامهاي بلندي برداشته است. نمود اين ادعا در آمار مربوط به تعداد کارتهاي Debit  و Credit صادره، دستگاههاي خودپرداز، پايانه‌هاي شعب، پايانه‌هاي فروشگاهي و شعب متمرکز (Online) در مقطع پاياني سال 1384 به شرح ذيل مشهود است.

گزارش روابط عمومي بانک صادرات ايران اين بانک در راستاي تحقق اهداف و برنامه توسعه اقتصادي دولت محترم جمهوري اسلامي و بمنظور همسويي با بانکداري بين‌المللي و ارايه خدمات مطلوب بانکي با برخورداري از گسترده‌ترين شبکه بانکي (3300 شعبه در سراسر کشور) در جهت گسترش و توسعه بانکداري الکترونيک و خدمت‌رساني به آحاد جامعه و تکريم ارباب رجوع، در دو زمينه محصولات جديد بانکداري الکترونيک (Products) و همچنين مسيرهاي ارايه خدمات (delivery channel)  گامهاي بلندي برداشته است. نمود اين ادعا در آمار مربوط به تعداد کارتهاي Debit  و Credit صادره، دستگاههاي خودپرداز، پايانه‌هاي شعب، پايانه‌هاي فروشگاهي و شعب متمرکز (Online) در مقطع پاياني سال 1384 به شرح ذيل مشهود است.

 

آمار مربوط به شبکه خدمات کارت و بانکداري الکترونيک در پايان سال 1384

شعب سپهري

کارت صادره Debit

تعداد ATM

تعداد POS

تعداد PINPAD (pos شعب)

کارت اعتباري

انتقال الکترونيکي وجه از طريق ATM

1822

2501922

739

2360

1914

6075

1048227

 

رشد و گسترش شبکه بانکداري الکترونيک و خدمات کارت در سال 1385 نيز متوقف نشده و همچنان ادامه دارد به گونه‌اي که در نيمه خرداد ماه سالجاري تعداد شعب Online اين بانک از مرز 2100 شعبه و تعداد دستگاه‌هاي خودپرداز از مرز 1000 دستگاه تجاوز نمود. جدول فوق در پايان خرداد ماه سال 1385 به شرح ذيل تغيير نموده است.

 

آمار مربوط به شبکه خدمات کارت و بانکداري الکترونيک درنيمه خرداد ماه  سال 1385

شعب سپهري

کارت صادره Debit

تعداد ATM

تعداد POS

تعداد PINPAD (pos شعب)

کارت اعتباري

انتقال الکترونيکي وجه از طريق ATM

2116

2800436

1055

6856

2243

6464

1250000

 

همچنين افزايش تعداد خطوط تلفنبانک سيستم سپهر (22266566-021)، اعلام آخرين وضعيت حساب از طريق SMS و اينترنت و طراحي سيستم پرداخت قبوض خدمات شهري (آب، برق، تلفن، گاز، خدمات شهري و …) از طريق شماره تلفن 22266700-021 از جمله اقدامات انجام شده در اين راستا مي باشد.

لازم به ذکر است هم اکنون دستگاه‌هاي خودپرداز بانک صادرات ايران علاوه بر ارايه خدماتي همچون؛ اعلام مانده حساب، دريافت وجه، واريز وجه، چاپ و نمايش صورتحساب و انتقال الکترونيکي وجه، قابليت ارايه خدمت جديدي تحت عنوان «دريافت قبوض خدمات شهري» را نيز دارا مي‌باشند.

گفتني است در حال حاضر فقط پرداخت قبوض تلفن ثابت و برق شهري پياده‌سازي و اجرا شده است و در صورت نهايي شدن قراردادها و اعلام آمادگي ساير سازمانهاي ذيربط، در آينده نزديک پرداخت بقيه قبوض خدمات شهري نيز ميسر خواهد شد.

از ديگر خدمات نويني که بانک صادرات ايران با استفاده از فن‌آوريهاي جديد به مشتريان و مراجعان ارايه مي‌دهد مي‌توان به کيوسکهاي اطلاع‌رساني و سيستم مديريت صف (نوبت‌بندي مراجعان) اشاره کرد که نصب و راه‌اندازي سيستم‌هاي مذکور به نوبه خود در جلب رضايت مشتريان تأثير بسزايي داشته است.

هم اکنون130 دستگاه کيوسک اطلاع‌رساني و بيش از 150 دستگاه سيستم مديريت  صف در سطح شعب منتخب بانک صادرات ايران مستقر و فعال مي‌باشند.

در پايان اين گزارش بايد به اين نکات نيز اشاره کرد که بانک صادرات ايران از نظر برخورداري از شعب آن‌لاين،تعداد دستگاههاي خود پرداز ، تعداد مشتريان و استفاده‌کنندگان از سيستم الکترونيکي سپهر و زمان و سرعت نصب، تجهيز و راه‌اندازي شعب سپهري رکورد‌دار نظام بانکي بشمار مي‌رود.

ذکر اين نکته ضروري است که بمنظور ارتقاي کيفيت سيستم سپهر و افزايش رضايت مشتريان، بانک صادرات ايران عملياتي نمودن سيستم پشتيبان خطوط زميني با استفاده از خطوط PTMP (در کنار سيستم ماهواره) را در دستور کار خود قرار داده است

 

منبع :سایت بانک صادرات ایران

 

مهدی صمدی

کارمند بانک صادرات و دانشجوی دکتری مدیریت مالی هستم . علاقه مند به مباحث بانکی ، بازارهای مالی ، بورس و سهام و مدیریت منابع انسانی و ...

More Posts

  1. دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۸۵ -- ۲۰:۲۶

    سلام همکار عزیز
    خسته نباشید
    خوبی
    واقعا ههمینطوره برای خروج از بحران وتنگناههای پیش در راستا تکریم مشتری والبته همکارمداری استفاده وبهره گیری ازخدمات بانکداری الکترونیکی بهترین انتخاب وگزینه می باشد
    سعادتمند باشید
    فعلا
    کامیاب باشید

  2. چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۸۵ -- ۰۹:۰۲

    سلام آقامهدی عزیز
    بله دقیقا مشکلم همین بود و رفع شد. خیلی متشکرم.
    ارادتمند