اهمیت و ضرورت بانکداری الکترونیک !!
“خبرگزاری فارس نوشت: مدیر عامل مرکز فرهنگ سازی و آموزش بانکداری الکترونیک «فابا» گفت: در سال گذشته بالغ بر ۱۶۹۸ میلیارد تومان از محل اختلاف هزینه تراکنش بانکی با خودپرداز و پشت باجه صرفهجویی شده است.
محمد مراد بیات در گفتوگو با فارس گفته است: هزینه هر تراکنش در باجه برای یک بانک سال گذشته حدود ۷۰۰ تومان بوده در حالی که همین تراکنش در خودپرداز همان بانک حدود ۱۰۵ تومان هزینه داشته است.
وی افزود: این رقم یعنی حدود ۵۹۵ تومان اختلاف به ازای هر تراکنش. حال اگر این اختلاف قیمت را در ۲،۸۵۵،۲۴۰،۷۶۴ تراکنش انجام شده توسط خودپردازها طی سال ۹۰ ضرب کنیم، معلوم میشود که اگر قرار بود این تراکنشها با مرجعه به کارمندان شعب بانکها انجام شود، رقم ۱،۶۹۸،۸۶۸،۲۵۴،۵۸۰ تومان بیشتر هزینه برای بانکها به دنبال داشت.”
پ. ن : بعضی بانکها طرحهای تشویقی برای استفاده مشتریان از خدمات الکترونیک ارائه و اجرا می کنند . اما بانک ما هنوز در حال تصویب چنین طرحی هست .
چند ماه قبل با مسئول طرح نظام پیشنهادها صحبت کردم که گفتند که چنین طرحی را در حال برسی داریم اما با گذشت چند ماه هنوز در …
بانک رقیب خبر از تعداد بالای 65 درصد تراکنش های غیر حضوری در بانک خود می دهد . اما ما فقط با تعداد حسابها و تعداد کاربران همرا بانک و بانکداری اینترنتی خود می بالیم .
نمی دونم شاید به خاطر نگاه سرد من به سیستم باعث می شه که روند حرکت به سوی همه گیر شدن بانکداری الکترونیکی در بانک خودم ضعیف و کند ببینم .
و شاید هم خود ما به عنوان یک کارمند هم همت و تلاش زیادی در معرفی خدمات فعلی خود به مشتریان نکرده ایم !!!
به امید روزهایی بهتر …