هزینه جذب یک مشتری ؟
امروز با همکاران در بازاریابی صحبت می کردم . موضوع دستگاه کارت خوان سیار برای مشتری اعتباری شعبه بود .
صحبت شد که بانک برای نگهداری یک مشتری اعتباری و تقویت وفاداری مشتریان خاص خود تا چه اندازه امادگی هزینه کردن را دارد ؟
به نظر می رسه ، هیچ ؟
ما اصولا در این مواقع بهانه های مختلفی را برای فرار از پاسخی شایسته به انتظارات مشتریان خود در ذهن داریم و کمتر به راه هایی برای اجابت درخواست مشتریان خود فکر می کنیم ؟
به دایره خدمات نوین زنگ زدم اقای نامرد هم بهانه جدید به نام شاپرک را برای فرار از ارائه پاسخ بیان داشت و تعجیل فراوان ایشان برای قطع تماس برام سخت گران و مایوس کننده بود .
نمی دونم ایا اصلاح چنین سیستمی امکان پذیر هست ؟
تا چه زمانی به جای ارائه خدمت مورد نیاز و درخواست مشتریان ، دوستی ها و رفاقتهای همکاران در شعب باید موجب جذب و ماندگاری مشتریان ما باشند ؟
به امید روزهایی بهتر در اینده نه چندان دور !!!!!!
پ .ن :در جستجوی مطلب مرتبط بودم که نکات زیر بنظرم خیلی جالب و با اهمیت امد ؟!!!
1) هزينه جذب يك مشتري جديد ، بين 5 تا 11 برابر نگهداري يك مشتري قديم است
2) براي افزايش دو درصدي مشتري ، بايد 10 درصد هزينه كرد
3) ضرر و زيان از دست دادن يك مشتري ، در حكم فرار 100 مشتري ديگر است.
4) رضايت مشتري ، پيش شرط تمام موفقيت هاي بعدي شركت هاست
5) رضايت مشتري ، مهمترين اولويت مديريتي در مقابل اهداف ديگري چون سودآوري ، سهم بيشتر بازار، توسعه محصول و… مي باشد.
6) ارزشمندترين دارايي هر کاسب ، اعتماد و اطمينان مشتريان است.
7) انتخاب مشتري دايمي و وفادار ، تنها شرط بقاي دايمي و استمرار فعاليت هاي كارآمد هر کاسب است.
8) مديران ارشد بايد شخصا الگوي پايبندي در قبال رضايت مشتري باشند.
9) براي جلب اعتماد مشتريان ، كمتر از توان خود قول بدهيد و بيشتر از قولي كه داده ايد ، عمل كنيد
10) معادل 98 درصد مشتريان ناراضي ، بدون شكايت به سمت رقبا مي روند.
11) احتمال اين كه مشتريان كاملاً راضي (شاد) مجدداً از شركت شما خريد كنند ، شش برابر مشتريان فقط راضي است.
12) گوش دادن به شكايت مشتري 90 درصد كار است و حل كردن آن هفت درصد و پيگيري براي اطلاع از راضي شدن مشتري هم سه درصد ديگر است
سلام
واقعا چی گم.
خوشحل شدم از آشناییتون
متاسفانه بانک صادرات بیشتر از جذب مشتری به فکر سود موقت بیشتره که در نهایت باعث از دست رفتن مشتری و کاهش EPS میشه
سلام همکار گرامی . من فقط فکر می کردم مشکل از خود ماست ، ولی حالا با خوندن مطلبتون فهمیدم که قضیه جدی تر از این حرفهاست . نزدیک به 1 ماه پیش تقاضای چند فقره دستگاه کارت خوان سیار دادیم برای یکی از بهترین و اعتباری ترین مشتریان بانک . تازه بعد از یک ماه پیگیری مستمر به ما جواب دادند چون مشتری در کار پخش نیست امکان گرفتن دستگاه سیار رو نداره . آخه آدم دردش رو به کی بگه ؟ وقتی از دست مدیریت هم کاری بر نمیاد من که نماینده تام الاختیار دستگاه کارت خوان استان هستم چه می تونم بکنم ؟ جواب شعب و مشتریان رو چی می تونم بدم ؟
با سلام
من به همراه تیمی داریم روی یک پروژه نسبتا بزرگی کار میکنیم که یه بخش کوچک اولیه اش شناسایی فرایندهای بانکی هست . میخواستم ببینم چه طور میشه این فرایندها رو کامل شناسایی کرد بانکها حاظر میشوند این اطلاعات رو بدهند یا خیر . یا در سایت های رسمی بانک قابلیت دسترسی وجود داره ؟
متشکر
سلام
به چه اطلاعاتی نیاز دارید و هدف از پروژه چیه ؟
با سلام، مطالب بسیار خوبی را در سایت قرار داده اید. آماری هایی که با درصد همراه است برای تحقیقات مختلف بسیار حائز اهمیت است. اما یک مشکلی وجود دارد و آن منبع این مطالب است که منبعی عنوان نشده است. از آنجایی که این مطالب را برای کارتحقیقاتی قصد دارم استفاده کنم لطفا منبع اصلی آن را ارائه دهید چرا که ارجاع به سایت ها و وبلاگ ها در نگارش منبع معتبر نمی باشند. منتظر جواب شما هستم.