بحران در سازمان !

پنج شنبه ۱ دی ۱۳۹۰ -- ۲۰:۲۱

یک مقاله درباره تاثیر عوامل انسانی بر مدیریت بحران در سازمان ها می خوندم .

در مقاله اشاره می کرد که مدیریت سازمان باید از یک مدل ارزیابی در سازمان بعد از وقوع بحران استفاده کند تا بتواند مدیریت بهتری بر بحران داشته باشد و در نوسازی و بازسازی سازمان موفقیت بیشتری داشته باشد . قسمتی از مقاله واکنشهای عاطفی ، رفتاری و شناختی افراد سازمان در مقابل بحران توصیف می کنه .

خلاصه اینکه توضیح می ده هنگام بحران در یک سازمان شایعه به علت عدم اطمینان به وجود اومده و سوالهای بی پاسخ فراوان کارکنان زیاد می شود و خسارت زیادی به سازمان تحمیل می کند.

در یک بحران روحیه کارکنان که شامل شجاعت ، انظباط ، اعتماد ، اشتیاق به تحمل سختی ها تضعیف می شود

در یک بحران وفاداری کارکنان به سازمان تضعیف می شود که موجب از بین رفتن انسجام و تعادل سازمان می شود

در یک بحران نقشهای سازمانی دچار تغییر و تحریف می شوند و کارکنان نقشهای پذیرفته شده قبلی را به خوبی انجام نمی دهند یا اصلا …

در یک بحران کسب و کار سازمان دچار اختلال می شود و ارتباط رسمی و عاطفی  تصمیم گیرندگان و مدیران با کارکنان تضعیف می شود

در یک بحران تشریفات تصمیم گیری دچار تغییر می شود .

در یک بحران پویایی سیستم به علت سست شدن ارتباط افراد با گروه های سازمانی و از بین رفتن تعادل سازمانی دچار اختلال می شود .

در یک بحران اهداف سازمانی تغییراتی ایجاد می شود.

مطلبی که به ذهنم رسید این هست که اگر  یک مقدار بیشتر توجه کنیم به نکته جالبی می رسیم .

این مقاله توضیح می ده اگر یک بحران اتفاق بیفته ، چنین واکنشهایی از سوی عوامل انسانی بروز خواهد کرد .

حالا اینکه ما با وجود نداشتن هیچ بحرانی !!!! در سازمانهای خودمون شاهد وجود و بروز بیشتر نشانه های ذکر شده در میان کارکنان و حتی مدیران هستیم ؟؟؟

 

مهدی صمدی

کارمند بانک صادرات و دانشجوی دکتری مدیریت مالی هستم . علاقه مند به مباحث بانکی ، بازارهای مالی ، بورس و سهام و مدیریت منابع انسانی و ...

More Posts

هیچ دیدگاهی تا اکنون ثبت نشده است.