سود ما در عدم نفع مشتری باید باشد ؟

یکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ -- ۲۰:۰۴

این روزها دغدغه  و فشار بر بانک و خصوصا بر شعب و کارکنان برای افزایش درامد و سود و همچنین کاهش هزینه ها

زیاد شده .

طرح های تشویقی  همراه با پاداش نقدی در بحث پایانه فروش یا وصول مطالبات و یا نامه های تاکیدی و دستوری برای افتتاح حساب جاری اقداماتی است که منجر به رسیدن به  هدف نهایی نخواهد شد .

نمی دونم چرا به نظرم انگار بانک از مشتری نا امید شده و یا مشتری حلقه یک زنچیر نمی بینه .

دادن پاداش های نقدی ممکنه همه رو راضی کنه و کسی بدش نیاد ولی ایا این باعث انگیزش با دوام در کارکنان خواهد شد  ؟

ایا می تونه کمک کنه یک فرهنگ سازمانی در همه سطوح شکل بگیره و موجب بشه اعضای سازمان برای به سود رساندن سارمان  رغبت داشته باشند .

ای کاش می شد درصدی از پاداش ها رو به صورت سهام به کارکنان می دادیم یا در قبال عدم پرداخت نقدی امکان خرید اعتباری سهام بانک به کارکنان می دادیم و در دوره های سه ماهه و با ارائه گزارش های سه ماهه از عملکرد بانک و محقق شدن سود پیش بینی شده ، پاداش نقدی به این سهام تعلق می گرفت که اثرات ماندگارتری از پرداخت نقدی خواهد داشت .

بحث دیگه اینه که بر فرض دادن پاداش نقدی و دسورات تاکیدی و تهدیدی، باعث بشه کارها پیش بره و برخی امور محقق بشه .

ایا این باعث رضایت مشتری و وفاداری اون می شه ؟

این روزها در بحث پایانه فروش ممکنه خیلی از کارکنان در بحث پایش فعال باشند و با مشتری برای افزایش تراکنش مذاکره داشته باشند در حالی که خیلی از مشتریان از عملکرد پایانه های فروش ما راضی نیستند و یا مبالغ فروش خودشون زود از بانک ما خارج می کنند و یا به حسابهای سود دار خودشون منتقل می کنند .

گرایش به حسابهای سوددار از سوی مشتریان و پرداخت تسهیلات گران قیمت و کوتاه مدت  از جانب بانکها و در شبکه بانکی ما که ناشی از تورم موجود در اقتصاد ملی ماست ، معادله ای شکل داده که باید بهش توجه کرد .

نفع مشتری رو هم باید در نظر گرفت و برای گذشت مشتری از جذابیت سایر بانکها و انتقال گردش مالی به بانک ما ، برای نادیده گرفتن سود حسابهای کوتاه مدت و فعالیت در حسابهای جاری  ، استفاده از پایانه های فروش ما ، استفاده از خدمات الکترونیک مانند اینترنت بانک ، همراه بانک یا تلفن بانک مزیت ، خدمت و جلوه ای جذابتر ارائه کنیم .

اینکه منتظر گام برداشتن مشتری در جهت برنامه ها و ارزوهای سازمانی خودمون باشیم در حالی سعی کنیم خودمون گامهای کوتاهتر و کمتری برای رضایت و ایجاد وفاداری در مشتری برداریم ، در اوضاع فعلی افتصاد و جامعه ما نتیجه بخش و قابل دسترس نخواهد بود .

مشارکت در سود ، این روزها در همه معادلات و معاملات دو سویه در بازاریابی و خدمات به مشتریان اصلی گریزناپذیر هست .

دیگه پسرم اجازه نوشتن بهم نمی ده و اصرار می کنه وقت من تموم شده و اون باید به یوتیوب بره و کارتن ببینه  …

 

 

ادامه دارد …

 

 

 

 

 

مهدی صمدی

کارمند بانک صادرات و دانشجوی دکتری مدیریت مالی هستم . علاقه مند به مباحث بانکی ، بازارهای مالی ، بورس و سهام و مدیریت منابع انسانی و ...

More Posts

هیچ دیدگاهی تا اکنون ثبت نشده است.